vrijdag 3 september 2010

& nog minder dan een maand en half te gaan .. :)

Fjieeeww, het is hier EIN-DE-LIJK een beetje aangenamer qua temperatuur. De laatste weken waren echt niet te doen. Er hangt een heel hoge luchtvochtigheidsgraad (90%) en dat zorgde ervoor dat je zelfs door niets te doen begon te zweten! Dus ik moet er waarschijnlijk ook wel niet bij zeggen hoe het was wanneer we aan het werken waren :)! Nuja, het heeft hier eergisteren es goed geregend. We kwamen terug van de luchthaven en gingen erna nog es uitgaan. We hadden afgesproken om kwart voor 11 en om 20 voor 11 kijk ik buiten en zie ik de regen in grote hoeveelheden naar beneden vallen. Nuja, we waren al een eindje niet meer uitgegaan, dus we zijn toch vertrokken. Met 2 onder een kleine paraplu richting de auto. Natuurlijk liepen we ietsje te enthousiast in een plas, gevolg: water in onze ballerina's. Maar we waren niet tegen te houden, dus we vertrokken met de auto richting het café waar we hadden afgesproken met de anderen. De weg ernaartoe was volledig onder water gelopen. We reden aan 50km/uur, ruitenwissers volle bak aan & alle 2 bijna tegen de voorruit geplakt omdat we zo weinig konden zien van de grote hoeveelheid regen. We hadden constant het gevoel door zo'n splash te gaan met onze auto & moest ik mijn deur opengedaan hebben, dan liep het water gewoon binnen. Jeja, het regent niet veel (laatste keer was meer dan 3 mnd geleden), maar als het regent, regent het goed! We kwamen aan bij het café, het was nog altijd aan het regenen. En toen het maar niet stopte met regenen, hebben we beslist om gewoon terug te keren naar onze appartementen. En je gaat het nooit anders zien, maar onderweg naar huis, stopte het plots met regenen. Aaahhja, we zijn dan gewoon verder gereden, want de goesting was ook over.

We zijn vorige maand ook gaan raften met ons team & het team van Side. Het was een hete dag & ijskoud water. Elke keer weer schrikken als je erin geduwd werd, maar echt wel de max! Ik had zo'n plastieken schoentjes aan die je daar kon lenen, maar ik ben onderweg toch wel ergens eentje ervan kwijtgespeeld :). Hehe, ik kreeg een duw, viel maar achteren het water in & ik voelde m'n voet uit die schoen schuiven terwijl m'n been de lucht in ging. Nadien was het wel wat moeilijker, ik moest zien waar ik mijn voet zette & opletten waar de anderen hun voeten of peddels neerzetten (liefst niet op mijn voeten!) & op plaatsen waar de stroming heel sterk was & wanneer ik in het water lag, had ik minder greep en moesten ze me tegenhouden vooraleer ik ergens tegen een of andere rots dreef :)! Maarja, het was een superleuke dag.

Op werkvlak gaat alles ook nog altijd goed. Ik schrik er wel altijd weer van hoe mensen zo gemakkelijk & zo schaamteloos kunnen liegen in je gezicht. Ik heb al een paar keer een hele hoop verwijten naar m'n hoofd gesmeten gekregen, maar ik kan er gelukkig redelijk goed mee overweg. 'k heb geleerd om zelf ijzig kalm te blijven wanneer de klanten hun zelfbeheersing verliezen & dat helpt echt wel.
Nujaaa, er zijn ook heel lieve klanten bij, die gewoon es langskomen voor een babbeltje als ze me zien zitten in een hotel :) of me gewoon bedanken omdak zo vriendelijk ben. Eindelijk, mensen met mensenkennis ^^! Hihi, grapje.

Op de luchthaven gaat alles ook nog altijd goed. Ik sta weer meer op de luchthaven, wat wel goed is, vooral nu de temperaturen weer wa dragelijker zijn. Maar ik doe het gewoon graag, de collega's daar zijn super, de sfeer die er hangt van mensen die in 'n vreemd land toekomen & klaar zijn voor een topvakantie, de chauffeurs die je beter en beter begint te kennen. Het is vanaf nu ook kalmer in de meeste hotels, aangezien er veel gezinnen met schoolplichtige kinderen zitten die op tijd terug moesten zijn in België, dus nu komen de oudjes & de studenten terug. Leuk om weer wat verandering te zien! Dus m'n tijd wordt weer meer opgevuld met luchthaven en kantoor. Nuja, het is mij allemaal gelijk, zolang ik me maar kan bezighouden.

Ja, m'n vertrek komt ook dichterbij hé :). Binnen 5 weken ben ik bezig aan m'n laatste week. Ik vlieg 's avonds om 22u30 en land om 1u30 in Zaventem (denk ik - hm, ga ik best ng wel es checken hé :)! ), dus lieve fans vn me, jullie zijn meer dan welkom met jullie spandoeken ^^.
Ik kijk er echt wel naar uit om ng es in Ieper rond te lopen, bekende gezichten te zien, de vismarkt ng es te gaan verkennen & natuurlijk ook weer tijd met jullie doorbrengen hé.. :)

Maar kijk, kga es kijken om iets te eten.
& dan mss es wa in de zon zitten. Pf, tis echt belachelijk hoe wit ik nog ben. Dus verwacht niets vn kleur wanneer ik terugkeer hé. Hehe, ik hoor vaak van klanten, amai, je zit hier al 5 mnd en half, tis er ook ni aan te zien. Dan antwoord ik: nee, inderdaad ni, maar ik ben hier om te werken hé & binnen in een hotel bruin je niet! En dan zie je ze denken: aaaahhja, als je 't zo bekijkt :)!

Tot snel!
dikke kus
xxxx

1 opmerking:

  1. Heb wel bewondering voor je hoor om in het buitenland te werken. Zal niet altijd even makkelijk zijn. Leuk verslag overigens.

    BeantwoordenVerwijderen